6/03/2024

Albatrosses - Maria Brovko (@masha_brovko)

Cześć!

    Autorki dzisiaj przedstawianego wzoru chyba nie muszę nikomu przedstawiać, choć ja sięgnęłam po jej schemat po raz pierwszy. Mowa o Marii Brovko.

    Dziewczyna tworzy ogromną ilość wzorów, w różnorodnej tematyce, wielkości i stylistyce. Jak dla mnie największy pracuś pośród projektantów wzorów haftu krzyżykowego.

    Mnie urzekł wzór "Albatrosy" i to już dość dawno. Schemat zakupiłam w 2019 roku i dopiero teraz dojrzałam do tego, żeby się za niego zabrać.

Maria Brovko

    Tak jak wspomniałam, wzór zakupiłam bardzo dawno, a gdy przyszła pora jego realizacji zwątpiłam, pomimo tego, że dysponowałam plikiem pdf. Przyzwyczaiłam się już do hafciarskiej aplikacji ułatwiającej wyszywanie, więc napisałam do Marii z prośbą o odpowiedni format. Wszystko poszło bardzo szybko i mogłam zacząć prace.

    Planowałam wyszywać haft w kilku podejściach, ale na przełomie kwietnia i maja stwierdziłam, że już chyba nie ma co dzielić i tak doszyłam wzór do końca.

    Schemat składa się z krzyżyków, półkrzyżyków, french knot'ów i backstitchy różnych grubości. Wydaje mi się, że jedyną trudnością są tu dość częste zmiany kolorów, ale przy pracy z aplikacją nie odczuwa się tego.

    Ogólnie uważam, że praca nad tym haftem przebiegała mi bardzo przyjemnie, więc jeśli ktoś się zastanawia, to polecam. Myślę, że warto, bo czyż te małe krabiki nie są słodkie?

Dane techniczne:

* haft ukończony 26.05.2024 r.
wzór "Albatrosses" autorka:  Maria Brovko (@masha_brovko)na podstawie ilustracji @illustasha
* tkanina len BELFAST 32ct, kolor: 100 biały
* mulina DMC, 44 kolory (w tym 12 mieszanych)
Pozdrawiam
Magda

4 komentarze:

  1. Krabiki słodkie, albatrosy słodkie, ale ta obwódka! To ona wraz z łączką u dołu z prawej strony nadają inny niż zwykle ton temu haftowi. Całość wygląda wspaniale :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haft jest przepiękny, wstyd się przyznać, ale nie znam tej projektantki.
    Powiało wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, tak, powiało wakacjami. Ten niebieski kolor jest taki letni, wakacyjny, przyjemny.
    Cały obrazek jest niezwykly; lubię takie, bo jest to "to coś", czego aparatem nie znajdziesz.

    OdpowiedzUsuń

Największą motywacją do pisania bloga są komentarze. Serdecznie za nie dziękuję.