1/17/2019

Don’t worry! - Nadezhda Nagornaya (@nezhenka.nadin) #1

Witam Was w nowym roku!
   Spotykamy się już po świętach, ale u mnie w dalszym ciągu panują świąteczne klimaty. Wszystko to za sprawą nowego hafciku, który zagościł na tamborku.
   Muszę Wam wyjaśnić, że po zeszłorocznej hafciarskiej abstynencji wpadłam w obłęd i zaszalałam na czarnopiątkowych promocjach. Zakupiłam kilka wzorów, które od dawna mi się podobały i wygląda na to, że jeśli zrealizuję te zakupy w tym roku, to będzie to rok haftów bożonarodzeniowych ;)
   Na pierwszy ogień poszedł uroczy Mikołaj, który w domowych pieleszach, w piżamce odreagowuje świąteczny wysiłek i przygotowuje herbatkę.

Nadezhda Nagornaya

   Autorką wzoru jest Nadezhda Nagornaya, prowadząca grupę  Magic_stitch_by_N.Nagorna w serwisie vk.com oraz profil @nezhenka.nadin na instagramie.
   Pierwszy raz pracuję z wzorem tej projektantki, ale już mi się podoba. Jest trochę 3/4 krzyżyków, łączonych kolorów, czy różnych grubości konturów, najbardziej jednak podobają mi się półkrzyżyki wykonywane w różnych kierunkach, które tworzą na mikołajowym ubranku fajną fakturę.

Cross Stitch Saga

   Za sprawą relacji blogowych koleżanek skusiłam się też na zakup aplikacji Cross Stitch Saga. Nie było jednak okazji, aby jej użyć. Tymczasem wraz ze schematem Mikołaja w formacie pdf otrzymałam od Nadezhdy plik z rozszerzeniem xsd. Uznałam, że to doskonała okazja, aby wypróbować nowy program i muszę napisać, że pomimo pierwszych niepowodzeń (w większości spowodowanych nieczytaniem instrukcji obsługi) teraz jestem zachwycona.
   Aplikacja ma możliwość zaznaczenia krzyżyków w wybranym kolorze, co pomaga uniknąć sytuacji, gdy po zmianie koloru okazuje się, że gdzieś jeszcze został niewyszyty pojedynczy krzyżyk. Jest również opcja wymazywania wyszytych już krzyżyków (z kolorowych pól robią się przeźroczyste, w kolorze tła, ale z pozostawionym symbolem). I statystyki. W końcu wiem, jak wygląda to moje haftowanie :) Nie jest mi ta wiedza do niczego potrzebna, ale lubię po prostu wiedzieć takie rzeczy.
   Na zakończenie napiszę jeszcze o jednej sprawie.
   Tak naprawdę aplikację kupiłam z myślą o moim HAED'zie. Na blogu Haftowany zakątek znalazłam instrukcję jak zamienić plik pdf na xsd. Niestety, aby dokonać takiej zamiany potrzebna jest pełna wersja programu Pattern Maker, którego ja nie posiadam. Poza tym nie ukrywam, że jest to dla mnie już wyższa technika, trudna do ogarnięcia. Nie mogę zatem zmierzyć się sama z tą przeróbką i dlatego zwracam się do Was z pytaniem, czy ktoś zna osobę do której mogłabym się zwrócić lub umie to zrobić i mógłby mi pomóc? (Podobno jest na Facebooku grupa, w której można uzyskać pomoc, ale ja jestem zupełnie nie facebookowa, stąd moja prośba.) Będę bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam serdecznie
Magda

27 komentarzy:

  1. Ale ż uroczy wzór wybrałaś! Będziesz miała przepiękną dekorację świąteczną za rok, jeśli rzeczywiście zrealizujesz swoje zakupy w tym roku :)
    Kolorki energetyczne a wzór nie opatrzony. Pięknie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, że z realizacją będzie najtrudniej, bo ciągle coś nowego kusi 😁

      Usuń
  2. I zrobiło się świątecznie :) Piękny hafcik! Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ cudny hafcik powstaje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wzorek,ta pidżama Mikołaja jest rozbrajająca :) Dzięki za namiary na ciekawą autorkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, sama uwielbiam poznawać nowe projektantki 😄

      Usuń
  5. Magda, Ty to umiesz wyszukać fajne i nieopatrzone wzory! Mikołaj już teraz wygląda świetnie :) Ciekawe jakie jeszcze inne wzorki zakupiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był bardzo czarny piątek, więc trochę jest w czym wybierać, ale mam nadzieję, że starczy mi czasu na ich realizację 😎

      Usuń
  6. Pięknie, profesjonalnie i bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fantastyczny wzór! Pomysł na odpoczywającego Mikołąja genialny, już widać, ze to będzie uroczy i dowcipny obrazek.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię baśniowe klimaty.
    Ten wzór od razu przywołuje dobry humor.
    Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma taki ładunek energetyczny i cieszę się, że nie tylko mnie się podoba.

      Usuń
  9. Cudowny Mikołaj! Super się patrzy na wyhaftowany i jeszcze niewyszukany wzór :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejne cudo masz na tamborku - nie mogę się doczekać kolejnej odsłony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Już chciałabym pokazać skończonego jegomościa, ale plany planami a życie życiem :)

      Usuń
  11. Świetny, dowcipny wzór :)
    A co do programu do haftu - też się nad nim zastanawiałam, ale odstrasza mnie właśnie ta konieczność przerabiania wzorów... Zastanawiam się, na ile się to udaje.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to też jest zagadka... Znając mnie pewnie pierwsze 20 stron i tak sprawdzałabym plik z kartką ;P

      Usuń
  12. U mnie koniec poprzedniego roku też był pod znakiem zakupów czarno piątkowych i Fabryki życzeń (skąd inąd bardzo fajna formuła powoływania do życia nowych wzorów).
    Bardzo lubię stylistykę wzorów tej autorki. Kupiłam też u niej Panterę, tkaninę też już mam, jeszcze tylko rozsądek trzyma mnie, żeby nie zacząć przed ukończeniem któregoś z pozostałych tworów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rozsądkiem jest ciężko gdy tyle fajnych wzorów się pojawia. Ciekawa jestem Twoich zakupów i tej fabryki życzeń o której pierwsze czytam.

      Usuń
  13. Przeuroczy haft, jakbyś chciała nadal przerobić wzór na xsd to Ilona Michalska-Masiarz przerabia pdf, JPG na xsd. Poszukaj jej na fb-ku
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Największą motywacją do pisania bloga są komentarze. Serdecznie za nie dziękuję.