12/28/2021

Santa's vacation - Anastasia Slavina (@slavina.handmade)

Cześć!

   Nie zdążyłam przed świętami z tym postem, ale w sumie jego tematyka nawiązuje właśnie do czasu po świętach. Można zatem uznać, że wcale się nie spóźniłam, a trafiłam w dokładnie ten czas, kiedy chciałam ;D. Tak się bowiem złożyło, że przedstawię Wam dzisiaj Mikołaja na wakacjach, kolejnego. Biedaczysko ledwo zdążył zasiąść w swoim fotelu i opatrzyć odciski. Na szczęście jego nietypowi pomocnicy czuwają nad nim i pomagają w czym tylko się da.

Anastasia Slavina

   Wzór zakupiłam w marcu, zaraz po tym jak go zobaczyłam. Zauroczył mnie totalnie i mimo, że wiedziałam, że same backstitch'e będą nie lada wyzwaniem, to po prostu musiałam. I tak wiem - to trzeci Mikołaj w domowych pieleszach, który zagościł na moim tamborku. Pamiętacie poprzednich: Mikołaja "Don't worry" i Mikołaja "Be happy"?

   Podczas wyszywania wyzwaniem okazały się kilometry zielonych nici i chyba cztery kolory bieli, których różnic podczas pracy nie mogłam dostrzec. Same kontury nie były takie straszne do ogarnięcia, a to dlatego, że autorka przesłała również plik do aplikacji Cross Stitch Saga, która niesamowicie ułatwia haftowanie.

   Schemat składał się z krzyżyków, krzyżyków 3/4 (quarter stitch), podłużnych krzyżyków (oblong stitch), półkrzyżyków, french knot'ów i backstitchy różnych grubości. Myślę, że nie jest to schemat dla osób początkujących, ale też nie był jakoś bardzo skomplikowany - wiem jak to brzmi w zestawieniu z tym co napisałam na początku akapitu :D. Po prostu te dodatkowe ściegi pojawiały się w kilku miejscach, aby poprawić efekt końcowy.

   Bardzo podobał mi się zastosowany zabieg pokazania przeźroczystości szklanki mleka (półkrzyżyki) i o dziwo supełki przy girlandach. Kontury też uważam za niezwykle udane - te różne grubości dają efekt zbliżony do kreski rysunkowej i mnie się to naprawdę podoba. Ogólnie uważam, że jeśli komuś spodoba się haft, to jego wykonanie według schematu Anastasii będzie wymagało jedynie cierpliwości, bo nie ma tu zbyt wielu utrudnień. Zatem polecam!

   Na nadchodzący Nowy Rok życzę Wam samych dobrych chwil, szczęścia i miłości.

Bądźcie zdrowi!

Magda

Dane techniczne:
* haft ukończony 19.12.2021 r.
* wzór "Каникулы Санты" Anastasia Slavina, na podstawie ilustracji Ekaterina Kashleva
* tkanina bawełna + wiskoza MURANO 32ct, kolor: 5152 lazurowy
* mulina DMC, 33 kolory

14 komentarzy:

  1. Przypomniałam sobie Twoje wszystkie hafty z Mikołajem i jestem zauroczona. Pozdrawiam i Radosnego Nowego Roku :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że linki na coś się przydały. Ja bardzo lubię tak sobie odświeżać posty u innych, bo czasem coś mi umknie i taka przypominajka wtedy to wyciągnie :D

      Usuń
  2. Noooo to teraz zaszalałaś! Wzór i wykonanie pierwsza klasa. Dobór koloru materiału to strzał w 10. Jestem pod ogromnym wrażeniem, i nie pozostaje mi nic innego jak bić głośne brawa! A potem już tylko wyprawa do sklepu i zakup tego fantastycznego wzoru :D
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał wybrałam w ostatniej chwili, bo zaplanowany miałam szary zgodnie z ilustracją u Anastasii. Nagle jednak coś mnie tknęło i zmieniłam. Przy jasnych kolorach było widać prześwity, ale backtitch'e to zamaskowały. Teraz jestem zadowolona, że zaryzykowałam :D

      Usuń
  3. Nádherná výšivka, vtipný motív a krásne prevedenie!!! Gratulujem!
    A prajem všetko dobré v Novom roku 2022,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny cudny haft wyszedł spod twojej ręki, Madziu!
    Kolorystyka niebanalna, bo tło zrobiło swoje. Brawa za odwagę, której mnie wciąż brakuje...
    Powiadasz, że da się przeżyć... Może kiedyś ;-))
    A na razie podziwiam i jeżdżę suwakiem góra - dół.
    Bo zdjęcia też zjawiskowe, co u Ciebie zwyczajność :-)
    Wciąż świąteczne pozdrowienia. W nadchodzącym nowym roku spokoju i poczucia bezpieczeństwa - prócz tego, co napisałaś sama, Tobie życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest miłość, to te pewne utrudnienia w schemacie można wybaczyć :D Tu naprawdę najtrudniej wyszywało mi się te bezkresne zielone pola, reszta jakoś szła.
      Za miły komentarz bardzo dziękuję

      Usuń
  5. Świetny haft! Materiał tła energetyzujący :) Świetnie się całość prezentuje. Wszystkiego dobrego życzę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój eksperyment przypadł Ci do gustu. Może jest zatem nadzieja, że te wszystkie kolorowe tkaniny, które namiętnie kupuję znajdą kiedyś zastosowanie przy następnych projektach ;D

      Usuń
  6. Świetny hafta kolor materiału obłędny.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Obłędny haft, ale super kolor materiału. Pozdrowionka serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O mały włos materiał byłby szary. Tuż przed wbiciem pierwszej nici natchnęło mnie na eksperyment z kolorem tła.
      Cieszę się, że całość zagrała i znalazła uznanie :D

      Usuń

Największą motywacją do pisania bloga są komentarze. Serdecznie za nie dziękuję.