5/29/2018

Jupiter’s moon - Michele Sayetta, Heaven and Earth Designs #1

Cześć!
   Tak, tak. Dobrze czytacie. Rozpoczęłam haft "wielkopowierzchniowy". Zapragnęłam się zmierzyć z dużym formatem po ostatniej wystawie haftu w Łodzi. Poczułam nieodpartą potrzebę wyszycia kolosa, a co najważniejsze znalazłam również odwagę by go zacząć.
   Długo zastanawiałam się nad wyborem wzoru. O ile przy wyborze małych form nie mam takich problemów (bo zawsze można schować hafcik do szuflady, kiedy przestanie mi się podobać), o tyle nie chciałabym, aby tyle lat pracy kurzyło się potem na strychu. Wybrałam zatem kosmos (bo mnie fascynuje), a konkretnie fragment Jowisza i jego księżyc.
   Wyszywam wolno. Nawet bardzo wolno, bowiem prace nad tym fragmentem, który widać na zdjęciu zaczęłam we wrześniu 2017 r. Początkowo szło mi sprawnie, ale przy 18. użytym kolorze brązu i braku jakichkolwiek oznak wyłaniania się czegokolwiek wymiękłam i odpuściłam haft na dłuższy czas.
   Dla ułatwienia pracy nad haftem po raz pierwszy używam żyłki, która ma zapobiec pomyłkom w liczeniu i stosuję autorską metodę parkowania nitek ;). Obejrzałam chyba miliard poradników na temat tego, jak to z tym parkowaniem najlepiej zacząć, ale uznałam, że nie ma co się tego kurczowo trzymać i wyszywam tak, jak mi wygodnie.
   Z danych technicznych napiszę jeszcze, że skończony obraz ma mieć 525 na 489 krzyżyków. Wzór rozpisany jest na 42 stronach, choć na tych ostatnich jest tylko "kilka" krzyżyków. Do jego wyszycia powinno się użyć 90 kolorów mulin. Skończony haft powinien wyglądać tak:
zdjęcie ze strony heavenandearthdesigns.com
Na dziś to wszystko. Pozdrawiam Was serdecznie!
Magda 

48 komentarzy:

  1. Jestem pelna podziwu...bedzie piekny haft, trzymam kciuki:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kciuki na pewno się przydadzą. Mam jednak nadzieję, że z takim blogowym dopingiem pójdzie mi znacznie szybciej 😁

      Usuń
  2. O Jacie ale będzie kosmos. Magda trzymam kciuki 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu. Na 100% się przydadzą. Myślę, że to taka trochę próba charakteru więc mam nadzieję że wszystko się uda 😊

      Usuń
  3. Niezwykły wzór! Będę mocno kibicować :)Mi też wolno idzie z HAED-em, ale to nie ma znaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o Tobie myślę, że chyba nawet przez sen haftujesz. 2 kolosy, mnóstwo malutkich hafcików i kilka średnich. Co miesiąc pokazujesz spore postępy. Będę się starała wzorować 😘

      Usuń
  4. O rany! Od samego patrzenia na wzór można dostać oczopląsu.
    Nie dałabym rady wykonać tego kolosa i w dodatku na takiej drobnej kanwie.
    Podziwiam i też trzymam kciuki, więc pokazuj co jakiś czas.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę bałam się tej kanwy, ale w sumie bardzo dobrze się na niej haftuje.

      Usuń
  5. Gratuluję odwagi. Ogrom pracy, a wzór świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ przedsięwzięcie! Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko i córko. Mam za sobą 2 Haed-y ale ten jest napikselowany.Podziwiam i kibicuję. Do tak rozbudowanych wzorów polecam aplikację Crossty (tablet albo telefon). Baardzo ułatwia wyszywanie takich wzorów. Troszkę zawirowań jest bo trzeba format pdf przerobić na xsd ale warto pomęczyć się.
    Czekam na następną relację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z aplikacją jeszcze się nie znam ale już podczytuję, że inne hafciarki sobie chwalą. Muszę przełamać strach i spróbować

      Usuń
  8. Ciekawy wybór wzoru, haft będzie fantastyczny :) Ja mam na koncie jednego HAEDa i planuję następnego... w bliżej nieokreślonej przyszłości :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. O jacie, ale fantastyczny wzór wybrałaś! Podziwiam Cię za te brązy :) Ja już mam upatrzonego swojego kolosa. Teraz tylko muszę się zebrać w sobie i zacząć go wyszywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najtrudniej podjąć decyzję, żeby zacząć. Potem już z górki 😉

      Usuń
  10. Odważna decyzja. Wzór śliczny wybrałaś, ale też niesamowicie trudny. Trzymam kciuki i chętnie będę podglądać poszczególne etapy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ oryginalne! Ze mnie tam żadna hafciarka, ale to co widziałam do tej pory zdecydowanie odbiega od tego projektu.
    Czeka Cię ogrom pracy. Kibicuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo im większe wsparcie tym lepiej powinno pójść 😊

      Usuń
  12. Odważne, bardzo odważne... ale jak będzie satysfakcja po skończeniu dzieła...

    OdpowiedzUsuń
  13. Odważnie, ale kibicuję całym sercem.
    Doradzam też od siebie wyszywanie nieregularnymi kawałkami wzoru, żeby potem praca nie była pokratkowana...jak niektóre na wystawie w Łodzi ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak mam to na uwadze. Nie chciałabym się potem wstydzić 😊 Muszę chyba jednak te łączenia stron robić większe.

      Usuń
  14. Nie może to być!! Coś takiego przekracza moje wyobrażenie o sobie z igłą :-)))
    Życzę wytrwałości i miłej pracy, Madziu, przy kolosie. A wybór znakomity!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, też myślałam, że to nie dla mnie. A jednak dojrzałam 😉

      Usuń
  15. Fantastyczny wzór, przepiękne kolory. To będzie dzieło sztuki.
    powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niesamowite uczucie, gdy zgromadzi się tyle mulin i ma się tą świadomość że każda będzie gdzieś użyta

      Usuń
  16. Powodzenia i dużo wytrwałości! Coś o tym wiem, bo już kilka lat wyszywam swój kolosik i ciągle go odkładam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się tego obawiam, ale może z taką blogową ekipą wsparcia uda się go kiedyś ukończyć

      Usuń
  17. powodzenia bo niesamowity projekt przed tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzymam kciuki z całych sił! Też wyszywam HAED-a,więc wiem, co to znaczy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę zatem nam obu abyśmy ukończyły jak najszybciej 😊

      Usuń
  19. Gratuluję wyboru, bo projekt niezwykły.Trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Magda powiem Ci odważna kobieta z Ciebie ;).

    Nie dość, że obraz wielki, to kolory podobne ... Ale efekt końcowy będzie cudny :).
    Także trzymam mocno kciuki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś dpbrnąć do końca

      Usuń
  21. O WOW! Imponujące :) Powodzenia, jestem przekonana, że efekt końcowy będzie zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  22. o wow, ale kosmos ;) prze prze przepiękny będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. szczerze podziwiam i kibicuję,takie kolosy robią niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak człowiek zobaczy to na żywo to nie pozostaje obojętnym ☺

      Usuń
  24. Gratuluję i życzę dużo cierpliwości, bo na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń

Największą motywacją do pisania bloga są komentarze. Serdecznie za nie dziękuję.